Kulturnat i Domkirken fredag 29. september 2023

Helsingør Domkirke er som altid med i Kulturnatten, hvor byens borgere og besøgende gæster møder hinanden i de mange forskellige huse og kulturinstitutioner, og på gader og stræder. En dejlig aften med plads og gode oplevelser til os alle sammen, hvor kirken er åben fra kl. 18-21.30.

I kan gå på opdagelse eller finde et stille sted i kirkens store rum, som inviterer os til både nysgerrighed og eftertanke.
Eller I kan tage del i det planlagte program.

Mellem kl. 18.30 – 19 og kl. 19.30 - 20 og kl. 20.30 – 21.30:

Domprovst Eva Tøjner Götke viser os kirkens messehagler, lavet til kirken i 2009 af Per Kirkeby.

Sognepræst Jakob Ulrik Hansen tager interesserede med ad de lange trapper op til udsigten fra kirketårnet.

Sognepræst Kirsten Winther åbner fortællingerne i kirkens store altertavle, hvor det titter engle frem i alle hjørner.

Sognepræst Anne Sofie Grandorf viser epitafierne, som er gravminder hængt op på væggene. Hun har kikkerter med.

Musik:

Kl. 18 – 18.30: Domorganist Else Marie Kristoffersen holder åbent hus på orgelpulpituret, hvor man kan se og prøve domkirkens imponerende orgel.

Kl. 19 – 19.20: Organist Angela Wertenbach spiller koncert på kirkens cembalo.

Kl. 20 – 20.20: Gregoriansk sang ved kirkens kor, med kantor Roland Haraldsson.

Velkommen!