Indsamlinger

MobilePay til kollektindsamling er 57335

Indsamlinger sker hver søndag i kirken efter en fastlagt kollektliste:
Åbne Døre, Folkekirkens Nødhjælp, Bibelselskabet, Børnesagens Fælleråd, domkirkens Menighedspleje (til julehjælp og anden økonomisk håndsrækning til værdigt trængende Skt. Olai domsogn).

Menighedsrådet har besluttet at støtte organisationen ”Åbne Døre”, som arbejder for forfulgte kristne i verden.
Åbne Døre skriver dette :

Gennem det sidste århundrede er flere kristne blevet forfulgt og har mistet livet end gennem resten af kristendommens historie. I de sidste fem år er titusinder af kristne blevet myrdet. 200 millioner kristne bliver diskrimineret, heraf bliver 100 millioner udsat for grove forfølgelser. Årsagen? De tilhører Guds kirke... I 60 lande er forfølgelse en uhyggelig del af hverdagen for de kristne.

Lande hvor de mest systematiske forfølgelser finder sted er Nordkorea, Somalia, Syrien, Afghanistan, Sudan, Iran, Pakistan, Eritrea, Nigeria, Maldiverne, Saudi-Arabien og Libyen.

De forfulgte mangler bl.a. bibler, økonomisk og juridisk støtte, opmuntring og oplæring, men mest af alt beder de om vores forbøn for dem. Biblen taler om vores relation til vores forfulgte brødre og søstre, men det kan være svært at forstå deres vilkår og huske dem midt i vores fortravlede liv.

Man kan læse nærmere på Åbne Døres hjemmeside

Læs nærmere under www.forfulgt.dk