KONFIRMATION

Konfirmation betyder bekræftelse

Konfirmation betyder, at Gud bekræfter sit forhold til konfirmanden, det som blev oprettet i dåben. Konfirmationen er kirkens ritual, som markerer overgangen mellem barndom og ungdom.

Som døbt skal du på vejen mod at blive voksen også selv tage stilling til din dåb.

Konfirmation er det tidspunkt, hvor Gud bekræfter sit ja til dig og siger, at han holder hvad han lovede i din dåb. Som konfirmand siger du, at du tror på det ja, som blev sagt på dine vegne ved dåben.

Hvem siger Ja?
Hvordan kan dåben bekræftes? Konfirmander spørger tit, om de nu tror nok eller tror rigtigt. Men konfirmationen handler først og fremmest om, at Gud bekræfter det, han lovede i dåben. Konfirmation er et tegn på, at Gud også er med dig, når ungdomslivet begynder.

For spørgsmål kontakt:

Kirsten Winther på tlf. 4921 4144/ e-mail: kwi@km.dk  - underviser torsdage kl. 8-9.30
Jakob Ulrik Hansen på flf.: 7170 5599/ e-mail: juh@km.dk - underviser torsdage kl. 8-9.30
Anne Sofie Grandorf på tlf. 3140 0991/ e-mail: ansg@km.dk - underviser tirsdage kl. 15-16.30

Dele af teksten er hentet fra: www.folkekirken.dk

Konfirmationer 2025

Søndag 11. maj kl. 10, ved sognepræst Kirsten Winther
Lørdag 17. maj kl. 10, ved sognepræst Anne Sofie Grandorf
Søndag 18. maj kl. 10, ved sognepræst Jakob Ulrik Hansen
Kirsten Winthers konfirmander fra Skolen i Bymidten og andre kommunale skoler går til konfirmationsforberedelse torsdage kl. 8-9:30 og konfirmeres søndag 11. maj 2025.
Jakob Ulrik Hansens konfirmander fra Skolen i Bymidten og andre kommunale skoler går til konfirmationsforberedelse torsdage kl. 8-9:30 og konfirmeres søndag 18. maj 2025.
Anne Sofie Grandorfs konfirmander fra private skoler går til konfirmationsforberedelse tirsdage kl. 15-16:30 og konfirmeres lørdag 17. maj 2025.

Konfirmationer 2026
Søndag 26. april og søndag 3. maj: Konfirmander fra Skolen i Bymidten mv.
Lørdag 2. maj: Konfirmander fra private skoler

Konfirmationer 2027
Søndag 18. april og søndag 25. april: Konfirmander fra Skolen i Bymidten mv.
Lørdag 24. april: Konfirmander fra private skoler